Wydarzenia

Batman
„The Batman” (2022) to amerykański film superbohaterski w reżyserii Matta Reevesa, będący restartem serii o Mrocznym Rycerzu. W roli głównej występuje Robert Pattinson jako młody Bruce Wayne/Batman. Reeves stworzył osobną historię, inspirowaną komiksami i klasyką kina kryminalnego. Produkcja rozpoczęła się w 2020 roku, lecz została przerwana przez pandemię. Premiera miała miejsce w marcu 2022 roku, a film okazał się sukcesem kasowym i artystycznym, zdobywając liczne nominacje i zapoczątkowując nową trylogię.

Kontinental '25 (Mała Sala)
Radu Jude z charakterystycznymi dla siebie ironią, swadą oraz pełnym absurdów poczuciem humoru tym razem podejmuje temat kryzysu mieszkaniowego, który jest wynikiem postępującego agresywnego kapitalizmu. Wplata w to też problemy związane z nacjonalizmem oraz nierównościami społecznymi.
Film został nakręcony w 10 dni, wyłącznie przy użyciu iPhone’a.
Akcja nowego filmu Radu Jude rozgrywa się w stolicy Transylwanii – Klużu. Orsolya pracuje tam jako komorniczka i ma do rozwiązania sprawę Iona. Mężczyzna jest byłym sportowcem, który popadł w alkoholizm i bezdomność, od dłuższego czasu nie mogąc znaleźć sobie stałego schronienia.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości.
Film został nakręcony w 10 dni, wyłącznie przy użyciu iPhone’a.
Akcja nowego filmu Radu Jude rozgrywa się w stolicy Transylwanii – Klużu. Orsolya pracuje tam jako komorniczka i ma do rozwiązania sprawę Iona. Mężczyzna jest byłym sportowcem, który popadł w alkoholizm i bezdomność, od dłuższego czasu nie mogąc znaleźć sobie stałego schronienia.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości.

Lullaby
OPIS
Lalka nie ma serca, ale... czy aby na pewno?
Zapraszamy do przeżycia z nami tej przepełnionej emocjami historii o nadziei, pasji, miłości.
Tym razem zabierzemy Was do magicznego, pełnego tajemnic świata zabawek, który ma niewiele wspólnego z czarującymi krainami bajek Disneya.
Występują:
Michalina Banaszak
Gabriela Banaszek
Klaudia Brodowska
Guen Casetti
Anna Czubak
Magdalena Dmowska
Nadia Frączek
Emilia Gontarz
Magda Groszek
Natalia Kalinowska
Aneta Kolos
Zosia Korpusik
Paweł Kot
Marina Krylova
Paulina Lipińska
Filip Lisiecki
Vira Lysenko
Sasha Matvieieva
Gosia Makarczuk
Joasia Malinowska
Emilia Metryka
Agata Misiak
Katarzyna Nowicka-Mandes
Agnieszka Orłowska
Justyna Partyka
Hania Pastor
Klaudia Prasek
Gabriela Ryk
Marta Sadowska
Marcin Siemieniuk-Morawski
Mariola Skorupka
Diana Szabat
Konstancja Tomanik
Katarzyna Torbiczuk
Robert Torbiczuk
Dominika Uss
Iwona Wilmowska
Adam Woch
Reżyseria: Dominika Śliwińska
Światło: Jakub Jaworowski
Choreografia:
Dominika Śliwińska
Grzegorz Kowalczyk
Dominika Uss
Lalka nie ma serca, ale... czy aby na pewno?
Zapraszamy do przeżycia z nami tej przepełnionej emocjami historii o nadziei, pasji, miłości.
Tym razem zabierzemy Was do magicznego, pełnego tajemnic świata zabawek, który ma niewiele wspólnego z czarującymi krainami bajek Disneya.
Występują:
Michalina Banaszak
Gabriela Banaszek
Klaudia Brodowska
Guen Casetti
Anna Czubak
Magdalena Dmowska
Nadia Frączek
Emilia Gontarz
Magda Groszek
Natalia Kalinowska
Aneta Kolos
Zosia Korpusik
Paweł Kot
Marina Krylova
Paulina Lipińska
Filip Lisiecki
Vira Lysenko
Sasha Matvieieva
Gosia Makarczuk
Joasia Malinowska
Emilia Metryka
Agata Misiak
Katarzyna Nowicka-Mandes
Agnieszka Orłowska
Justyna Partyka
Hania Pastor
Klaudia Prasek
Gabriela Ryk
Marta Sadowska
Marcin Siemieniuk-Morawski
Mariola Skorupka
Diana Szabat
Konstancja Tomanik
Katarzyna Torbiczuk
Robert Torbiczuk
Dominika Uss
Iwona Wilmowska
Adam Woch
Reżyseria: Dominika Śliwińska
Światło: Jakub Jaworowski
Choreografia:
Dominika Śliwińska
Grzegorz Kowalczyk
Dominika Uss

Sirât (Mała Sala)
Najbardziej wystrzałowy film tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie).

SpoilerMaster - Dzięcioł
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.

Za kulisami DC i Marvela. Mastreclass z Jonem Moorem
Tony Stark miał zbroję. Thor – młot. Ale ktoś musiał dać im twarze, które zapamiętał cały świat. Tym kimś jest Jon Moore, mistrz charakteryzacji prostetycznej w Marvel Studios, odpowiedzialny za wygląd największych ikon współczesnego kina.
To on nakładał silikonową skórę na Josha Brolina, tworząc monumentalnego Thanosa. To jego ręce malowały blizny Ryána Reynoldsa w Deadpoolu, wygładzały rysy Chadwicka Bosemana w Czarnej Panterze, wyostrzały rysy Toma Hiddlestona w Thorze i dodawały mrocznego blasku oczom Benedicta Cumberbatcha w Doktorze Strange’u.
Podczas swojego masterclassu Moore zabierze widzów za kulisy świata, w którym ciało aktora jest tylko punktem wyjścia. Opowie, jak z połączenia anatomicznej wiedzy, artystycznej intuicji i technologicznej precyzji rodzą się postacie, które widzowie biorą za żywe.
Zdradzi, jak wygląda współpraca z największymi gwiazdami Hollywood – od Chrisa Hemswortha i Zoe Saldañy, po Elizabeth Olsen i Florence Pugh – oraz jak na planie "Avengers: Endgame", „Eternals" czy "Thor: Miłość i grom" uzyskiwano efekty, które do dziś wyznaczają standardy w branży.
To spotkanie o kinie, które wciąż potrafi zaskakiwać, o rzemiośle, które nie poddaje się cyfrowej erze, i o magii, która zaczyna się tam, gdzie kończy się skóra.
„Nie maluję ludzi – ja ich wymyślam od nowa” – mówi Moore. Po spotkaniu z nim już nigdy nie spojrzysz na marvelowskich superbohaterów tak samo!
Wstęp wolny.
To on nakładał silikonową skórę na Josha Brolina, tworząc monumentalnego Thanosa. To jego ręce malowały blizny Ryána Reynoldsa w Deadpoolu, wygładzały rysy Chadwicka Bosemana w Czarnej Panterze, wyostrzały rysy Toma Hiddlestona w Thorze i dodawały mrocznego blasku oczom Benedicta Cumberbatcha w Doktorze Strange’u.
Podczas swojego masterclassu Moore zabierze widzów za kulisy świata, w którym ciało aktora jest tylko punktem wyjścia. Opowie, jak z połączenia anatomicznej wiedzy, artystycznej intuicji i technologicznej precyzji rodzą się postacie, które widzowie biorą za żywe.
Zdradzi, jak wygląda współpraca z największymi gwiazdami Hollywood – od Chrisa Hemswortha i Zoe Saldañy, po Elizabeth Olsen i Florence Pugh – oraz jak na planie "Avengers: Endgame", „Eternals" czy "Thor: Miłość i grom" uzyskiwano efekty, które do dziś wyznaczają standardy w branży.
To spotkanie o kinie, które wciąż potrafi zaskakiwać, o rzemiośle, które nie poddaje się cyfrowej erze, i o magii, która zaczyna się tam, gdzie kończy się skóra.
„Nie maluję ludzi – ja ich wymyślam od nowa” – mówi Moore. Po spotkaniu z nim już nigdy nie spojrzysz na marvelowskich superbohaterów tak samo!
Wstęp wolny.

Zamach na papieża
Nowy wspólny film Bogusława Lindy i Władysława Pasikowskiego – legend polskiego kina i twórców kultowych „Psów”. „Zamach na papieża” to porywający thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, odsłaniający kulisy jednej z najbardziej tajemniczych operacji służb specjalnych XX wieku – zamachu na Jana Pawła II. W gwiazdorskiej obsadzie, obok Bogusława Lindy, występują między innymi: Karolina Gruszka („Maria Skłodowska-Curie”) oraz Ireneusz Czop („Broad Peak”). Rok 1981. Kreml wydaje rozkaz: zlikwidować Jana Pawła II. Konstanty „Bruno” Brusicki (Bogusław Linda) – były snajper i legenda wywiadu – zostaje zmuszony do udziału w tajnej operacji zamachu na papieża. Jego zadaniem jest zatuszowanie śladów oraz eliminacja zamachowca – Alego Agcy. Wciągnięty w szpiegowską intrygę i bezwzględną walkę o wpływy, Bruno trafia w sam środek kulis zamachu, które do dziś budzą wiele pytań. W obliczu narastającego konfliktu wewnętrznego musi podjąć decyzje, które nie tylko zadecydują o jego losie, ale mogą też zmienić bieg historii. Jaką rolę odegra Bruno – i czy jego wybory wpłyną na przebieg tego przełomowego wydarzenia?
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.