SpoilerMaster - polska klasyka z Michałem Oleszczykiem - Aria dla atlety
108 min
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
Opis filmu:
ARIA DLA ATLETY (1979, reż. Filip Bajon)
Kino polskie lat siedemdziesiątych to nie tylko zgrzebny realizm i moralny niepokój. To także rozbuchana kreacja, oniryczna przesada i wizualna wyobraźnia Filipa Bajona, który wespół z operatorem Jerzym Zielińskim stworzył w „Arii dla atlety” jeden z najoryginalniejszych filmów europejskich całej dekady. Opowieść o fin-de-siécle’owych perypetiach słynnego zapaśnika Góralewicza (genialny Krzysztof Majchrzak), w którego wyczynach odbija się szaleństwo gnijącej epoki przełomu stuleci, do dziś zadziwia rozmachem i wyobraźnią, a także pozwala marzyć o innej historii kina polskiego — takiej, w której byłoby więcej szaleństwa, fantazji i snu.
czytaj więcej
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
Opis filmu:
ARIA DLA ATLETY (1979, reż. Filip Bajon)
Kino polskie lat siedemdziesiątych to nie tylko zgrzebny realizm i moralny niepokój. To także rozbuchana kreacja, oniryczna przesada i wizualna wyobraźnia Filipa Bajona, który wespół z operatorem Jerzym Zielińskim stworzył w „Arii dla atlety” jeden z najoryginalniejszych filmów europejskich całej dekady. Opowieść o fin-de-siécle’owych perypetiach słynnego zapaśnika Góralewicza (genialny Krzysztof Majchrzak), w którego wyczynach odbija się szaleństwo gnijącej epoki przełomu stuleci, do dziś zadziwia rozmachem i wyobraźnią, a także pozwala marzyć o innej historii kina polskiego — takiej, w której byłoby więcej szaleństwa, fantazji i snu.
SpoilerMaster - polska klasyka z Michałem Oleszczykiem - Aria dla atlety
108 min
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
Opis filmu:
ARIA DLA ATLETY (1979, reż. Filip Bajon)
Kino polskie lat siedemdziesiątych to nie tylko zgrzebny realizm i moralny niepokój. To także rozbuchana kreacja, oniryczna przesada i wizualna wyobraźnia Filipa Bajona, który wespół z operatorem Jerzym Zielińskim stworzył w „Arii dla atlety” jeden z najoryginalniejszych filmów europejskich całej dekady. Opowieść o fin-de-siécle’owych perypetiach słynnego zapaśnika Góralewicza (genialny Krzysztof Majchrzak), w którego wyczynach odbija się szaleństwo gnijącej epoki przełomu stuleci, do dziś zadziwia rozmachem i wyobraźnią, a także pozwala marzyć o innej historii kina polskiego — takiej, w której byłoby więcej szaleństwa, fantazji i snu.
czytaj więcej
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
Opis filmu:
ARIA DLA ATLETY (1979, reż. Filip Bajon)
Kino polskie lat siedemdziesiątych to nie tylko zgrzebny realizm i moralny niepokój. To także rozbuchana kreacja, oniryczna przesada i wizualna wyobraźnia Filipa Bajona, który wespół z operatorem Jerzym Zielińskim stworzył w „Arii dla atlety” jeden z najoryginalniejszych filmów europejskich całej dekady. Opowieść o fin-de-siécle’owych perypetiach słynnego zapaśnika Góralewicza (genialny Krzysztof Majchrzak), w którego wyczynach odbija się szaleństwo gnijącej epoki przełomu stuleci, do dziś zadziwia rozmachem i wyobraźnią, a także pozwala marzyć o innej historii kina polskiego — takiej, w której byłoby więcej szaleństwa, fantazji i snu.
