
SpoilerMaster - Dzięcioł
75 min
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
czytaj więcej
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
Daty i godziny wydarzeń
Środa
2025-10-22
2025-10-22

SpoilerMaster - Dzięcioł
75 min
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
czytaj więcej
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
Daty i godziny wydarzeń
Środa
2025-10-22
2025-10-22