'

Ułatwienia dostępu

Program

Wydarzenia

Grafika reklamowa
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę. Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.

Grafika reklamowa
Idzie Nowe - Debiuty
Zapraszamy na pokaz filmów i spotkanie z twórcami.

goście: Piotr Krzysztof Kamiński | Igor Kuna | Jakub Pycak | Monika Klimkiewicz-Dudziec | Kacper Kiniorski | Cezary Orłowski

Prowadzenie spotkania: Artur Zaborski

Czas na kolejne krótkie metraże w Kinie Elektronik! Tym razem mamy dla was prawdziwe nowości – debiuty naszych studentów i studentek, czyli pierwsze filmy kręcone w szkole. Z tymi shortami twórcy i twórczynie skoczyli od razu na głęboką wodę – ze swojego pierwszego planu filmowego na światowe festiwale.

„Ballada Kyczejewska”, reż. Piotr Krzysztof Kamiński (20 min)

Dmytrop przekupuje rosyjskiego żołnierza, by wywieźć Daszę i jej córkę z okupowanego Kyczejewa i dowieźć je do najbliższego dworca.

„W moich rękach”, reż. Igor Kuna, 2024 (8 min)

Dokumentalna impresja o człowieku – jego determinacji, odwadze i upartości w pokonywaniu przeciwności. Sebastian Lipiński, pomimo braku lewej ręki, jest niezwykle aktywny zawodowo, społecznie i sportowo.

„High life”, reż. Jakub Pycak (15 min)

Urban, zapalony raper ze wsi, marzy o wielkiej muzycznej karierze. Jego ojciec jest temu przeciwny i chce oddać synowi gospodarstwo. Przed nimi wspólna wyprawa na lokalny konkurs muzyczny.

„Ze mną się nie bój”, reż. Monika Klimkiewicz-Dudziec (18 min)

Granica polsko-białoruska. Podlasie. Ola jest zmuszana przez ojca do przemytu papierosów w przygranicznych lasach. Pewnego dnia zamiast papierosów Ola odbiera uchodźcę.

„Kinior”, reż. Kacper Kiniorski (8 min)

Terapeutyczne doświadczenie i rozliczenie syna (Kacpra Kiniorskiego) z sylwetką ojca (Włodzimierza “KINIORA” Kiniorskiego). Film nagrany z fascynacji artystą i tęsknoty syna do ojca, z potrzeby znalezienia wspólnego języka, zrozumienia i wrażliwości.

„Jestem”, reż. Cezary Orłowski, 2024 (20 min)

W ponurej atmosferze domu pogrzebowego Bartek sumiennie przygotowuje ciała zmarłych do pochówku. Gdy pewnego dnia spotka dziewczynę, która niedawno przybyła do miasteczka, zapragnie udowodnić, że każdy z nas ma prawo do miłości.

osoba kuratorska: Zuza/Juzek Kopcińska

Grafika reklamowa
Lot Nad Kukułczym Gniazdem (Mała Sala)

Grafika reklamowa
Ministranci - seans przedpremierowy
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej.

Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy.
Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże.
Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę. „Ministranci” to kino, które nie boi się zadawać trudnych pytań o religię, wspólnotę, winę i odkupienie — ale robi to bez kaznodziejstwa, a z luzem, emocją i mocą autentycznego przekazu.

Grafika reklamowa
Premiera z Łukaszem Maciejewskim - Dom Dobry + spotkanie
Kino „Elektronik” rusza z nowymi pomysłami. Elektryzującymi. „Premiery z Łukaszem Maciejewskim” to jeden z nich.

Raz w miesiącu zapraszam do kina „Elektronik” na premiery nowych polskich filmów z udziałem zaproszonych twórców, przede wszystkim reżyserów, ale także aktorów, innych członków ekip.

To będą pogłębione rozmowy o kulisach powstania filmów, genezie, castingu... Zawsze jednak, bardzo mi na tym zależy, najważniejsze będą emocje. Stosunek do filmu, stosunek do rzeczywistości.

Wierzę, że nowy cykl „zagra” w „Elektroniku” pięknie.

Łukasz Maciejewski

O filmie:

Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.
To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy. Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc. Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.

Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć.

Grafika reklamowa
SpoilerMaster - polska klasyka z Michałem Oleszczykiem - Przepraszam, czy tu biją?
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.

Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.

„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście. Od ponad dekady mam przyjemność brać udział w różnych pokazach polskiej klasyki w różnych miejscach świata i nieraz świadkowałem, jak nasze filmy potrafią oddziaływać emocjonalnie na widzów tak różnych, jak mieszkańcy Tokio, Dublina, czy Nowego Jorku. Ale tym razem chciałbym zaprosić do spotkania z naszą klasyką widownię Kina Elektronik, bliskiego mi miejsca na żoliborskiej mapie, w którego sąsiedztwie mieszkam już od dziesięciu lat. Seria filmów, które wybrałem, to zarówno powroty do klasyki absolutnej, jak i przypomnienia perełek mniej znanych, a czasem zapomnianych. Przed każdym pokazem wygłoszę krótką prelekcję, a po projekcjach poprowadzę dyskusję, której celem będzie lepsze zrozumienie, jak i o czym mówią do nas twórcy klasycznych polskich filmów. Zaczniemy od „szalonych lat siedemdziesiątych”, a potem będzie tylko ciekawiej! Zapraszam serdecznie!”

— Michał Oleszczyk, Wydział „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego

Główną postacią filmu jest Belus, bystry gangster, zawodowiec w swoim fachu - dobiera sobie niezawodnych kompanów, dla milicji pozostaje nieuchwytny. Właśnie planuje kolejny skok na kasę w Domach Centrum. Przedtem omawia ze wspólnikami skok fikcyjny, by dowiedzieć się, który z nich może sypać. Każdemu z nich podaje inny adres pasera; pod jednym z nich zjawiają się wkrótce wywiadowcy.

Grafika reklamowa
Życie dla początkujących (Mała Sala)
Przewrotna komedia o tym, że wampirów nie trzeba się bać. W rolach głównych wystąpili: Magdalena Maścianica, Michał Sikorski, Bartłomiej Kotschedoff oraz Małgorzata Rożniatowska. 

W KINACH OD 24 PAŹDZIERNIKA 2025 
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).

Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?

Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.