Piątek 17/10/2025
176 min
„The Batman” (2022) to amerykański film superbohaterski w reżyserii Matta Reevesa, będący restartem serii o Mrocznym Rycerzu. W roli głównej występuje Robert Pattinson jako młody Bruce Wayne/Batman. Reeves stworzył osobną historię, inspirowaną komiksami i klasyką kina kryminalnego. Produkcja rozpoczęła się w 2020 roku, lecz została przerwana przez pandemię. Premiera miała miejsce w marcu 2022 roku, a film okazał się sukcesem kasowym i artystycznym, zdobywając liczne nominacje i zapoczątkowując nową trylogię. czytaj więcej
133 min
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka. czytaj więcej
109 min
Radu Jude z charakterystycznymi dla siebie ironią, swadą oraz pełnym absurdów poczuciem humoru tym razem podejmuje temat kryzysu mieszkaniowego, który jest wynikiem postępującego agresywnego kapitalizmu. Wplata w to też problemy związane z nacjonalizmem oraz nierównościami społecznymi.
Film został nakręcony w 10 dni, wyłącznie przy użyciu iPhone’a.
Akcja nowego filmu Radu Jude rozgrywa się w stolicy Transylwanii – Klużu. Orsolya pracuje tam jako komorniczka i ma do rozwiązania sprawę Iona. Mężczyzna jest byłym sportowcem, który popadł w alkoholizm i bezdomność, od dłuższego czasu nie mogąc znaleźć sobie stałego schronienia.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości. czytaj więcej
Film został nakręcony w 10 dni, wyłącznie przy użyciu iPhone’a.
Akcja nowego filmu Radu Jude rozgrywa się w stolicy Transylwanii – Klużu. Orsolya pracuje tam jako komorniczka i ma do rozwiązania sprawę Iona. Mężczyzna jest byłym sportowcem, który popadł w alkoholizm i bezdomność, od dłuższego czasu nie mogąc znaleźć sobie stałego schronienia.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości. czytaj więcej
120 min
Najbardziej wystrzałowy film tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie). czytaj więcej
60 min
Tony Stark miał zbroję. Thor – młot. Ale ktoś musiał dać im twarze, które zapamiętał cały świat. Tym kimś jest Jon Moore, mistrz charakteryzacji prostetycznej w Marvel Studios, odpowiedzialny za wygląd największych ikon współczesnego kina.
To on nakładał silikonową skórę na Josha Brolina, tworząc monumentalnego Thanosa. To jego ręce malowały blizny Ryána Reynoldsa w Deadpoolu, wygładzały rysy Chadwicka Bosemana w Czarnej Panterze, wyostrzały rysy Toma Hiddlestona w Thorze i dodawały mrocznego blasku oczom Benedicta Cumberbatcha w Doktorze Strange’u.
Podczas swojego masterclassu Moore zabierze widzów za kulisy świata, w którym ciało aktora jest tylko punktem wyjścia. Opowie, jak z połączenia anatomicznej wiedzy, artystycznej intuicji i technologicznej precyzji rodzą się postacie, które widzowie biorą za żywe.
Zdradzi, jak wygląda współpraca z największymi gwiazdami Hollywood – od Chrisa Hemswortha i Zoe Saldañy, po Elizabeth Olsen i Florence Pugh – oraz jak na planie "Avengers: Endgame", „Eternals" czy "Thor: Miłość i grom" uzyskiwano efekty, które do dziś wyznaczają standardy w branży.
To spotkanie o kinie, które wciąż potrafi zaskakiwać, o rzemiośle, które nie poddaje się cyfrowej erze, i o magii, która zaczyna się tam, gdzie kończy się skóra.
„Nie maluję ludzi – ja ich wymyślam od nowa” – mówi Moore. Po spotkaniu z nim już nigdy nie spojrzysz na marvelowskich superbohaterów tak samo!
Wstęp wolny. czytaj więcej
To on nakładał silikonową skórę na Josha Brolina, tworząc monumentalnego Thanosa. To jego ręce malowały blizny Ryána Reynoldsa w Deadpoolu, wygładzały rysy Chadwicka Bosemana w Czarnej Panterze, wyostrzały rysy Toma Hiddlestona w Thorze i dodawały mrocznego blasku oczom Benedicta Cumberbatcha w Doktorze Strange’u.
Podczas swojego masterclassu Moore zabierze widzów za kulisy świata, w którym ciało aktora jest tylko punktem wyjścia. Opowie, jak z połączenia anatomicznej wiedzy, artystycznej intuicji i technologicznej precyzji rodzą się postacie, które widzowie biorą za żywe.
Zdradzi, jak wygląda współpraca z największymi gwiazdami Hollywood – od Chrisa Hemswortha i Zoe Saldañy, po Elizabeth Olsen i Florence Pugh – oraz jak na planie "Avengers: Endgame", „Eternals" czy "Thor: Miłość i grom" uzyskiwano efekty, które do dziś wyznaczają standardy w branży.
To spotkanie o kinie, które wciąż potrafi zaskakiwać, o rzemiośle, które nie poddaje się cyfrowej erze, i o magii, która zaczyna się tam, gdzie kończy się skóra.
„Nie maluję ludzi – ja ich wymyślam od nowa” – mówi Moore. Po spotkaniu z nim już nigdy nie spojrzysz na marvelowskich superbohaterów tak samo!
Wstęp wolny. czytaj więcej