Od 21 maja zapraszamy na pokazy najnowszego, pierwszego anglojęzycznego, filmu Perdo Almodóvara z Tildą Swinton w roli głównej!
Terminy projekcji:
21 maja, piątek; godz. 16:15
22 maja, sobota; godz. 18:15
23 maja, niedziela; godz. 14:15
26 maja, środa; godz. 21:30
27 maja, czwartek; godz. 17:15
Bilety już w sprzedaży on-line:
https://www.bilety24.pl/kino/ludzki-glos-64666
UWAGA! Brak możliwości rezerwacji miejsc. Miejsca numerowane. Obowiązuje reżim sanitarny
______________________________
OPIS FILMU:
Sensacja festiwalu w Wenecji, hołd złożony największej europejskiej aktorce przez ikonę europejskiego kina. „Ludzki głos” to pierwszy wspólny film Pedra Almodóvara i Tildy Swinton, a zarazem pierwszy zrealizowany po angielsku tytuł w dorobku hiszpańskiego reżysera. Ten na wskroś almodovarowski, kipiący kolorami i buzujący od emocji melodramat z powodzeniem łączy dwa temperamenty, wrażliwości i kinowe żywioły. Niepodrabialny styl twórcy „Porozmawiaj z nią” wydaje się być skrojony na miarę gwiazdy Jarmuscha czy Guadagnino, jak obłędna czerwona suknia Balenciagi, w której blada Tilda Swinton przemierza plan filmu Almodóvara.
Jej bohaterka – zakochana, poniżona, zdesperowana – prowadzi swoją ostatnią telefoniczną rozmowę z mężczyzną, który od niej odszedł. W mieszkaniu w towarzystwie spakowanych walizek kochanka i jego osieroconego psa, miotając się od wściekłości do smutku, trawi miłosną katastrofę. Sięga po pigułki, chwyta za siekierę, rozlewa benzynę: chciałaby zabić siebie, chciałaby zniszczyć jego, chce zagrać rolę życia w dramacie zwanym rozstaniem. Zmienia kostiumy i maski, przymierza konwencje, błaga, krzyczy i szepcze: sprawdza, czy ta historia powinna skończyć się tragedią czy może jednak… happy endem?
Nakręcony w czasie pandemii, średniometrażowy, luźno inspirowany sztuką Jeana Cocteau „Ludzki głos” to esencja almodovarowskiego świata: bo tekst Cocteau Hiszpan wykorzystał już w „Kobietach na skraju załamania nerwowego” i „Prawie pożądania”. Bo zarówno muzyka, jak i elementy ekstrawaganckiej scenografii w nowym filmie pochodzą z poprzednich dzieł Almodóvara. Bo jego kino to namiętna miłosna opowieść, w której pierwszoplanową rolę grały niemal zawsze wyraziste, niezwykłe bohaterki. Swinton jest jedną z nich, ale zarazem przychodzi z innego świata („Klienci kochają moją bladość. Ową mieszankę szaleństwa i melancholii” – pozwala sobie w filmie na autoironię). Wnosi do almodovarowskiego mikrokosmosu kobiecą niezależność i siłę przetrwania. Ta kobieta nigdy nie będzie ofiarą. „Ludzki głos” wypowiada więc słowa pożegnania dla pewnego etapu twórczości Pedra Almodóvara i zapowiada jej nowy rozdział.
Filmowi towarzyszy arcyciekawa rozmowa, w której reżyser i jego nowa muza dopowiadają ten wątek. Rozdzieleni przez pandemię, ze swoich domów mówią o pracy nad filmem, miłości do kina, inspiracjach i – wspólnych! – planach na niedaleką przyszłość.
——————————
——————————
CYTATY Z PRASY:
Kwintesencja Almodóvara! W zaledwie 30 minutach opowiedział więcej niż widzimy w niejednej pełnometrażowej fabule.
The Wrap
„Ludzki głos” to półgodzinna, skoncentrowana dawka wszystkiego, za co kochamy Almodóvara.
The Playlist
Wzruszający obraz końca miłości i pogodzenia się ze stratą. W izolacji wszyscy jesteśmy Tildą.
IndieWire
„Ludzki głos” to czysta rozkosz – zachwyci zarówno fanów Almodóvara, jak i tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z jego twórczością.
Polygon
Smakowity absurd i kiczowata ekstrawagancja, czyli wszystko za co kochamy Almodóvara!
Variety
Znakomite kino.
The Times
Aktorski popis Tildy Swinton, której emocjonalna skala nie ma sobie równych.
The Telegraph