W dniach 19-22 czerwca zapraszamy Was na największe hity tegorocznego festiwalu WIOSNA FILMÓW na platformie mojeekino.pl. Bilety już w sprzedaży

 

19 czerwca, piątek

18:30  Najgorsze wiersze świata (Rossz versek), reż. Gábor Reisz, Węgry 2018, 97 min.

20:30  Tylko zwierzęta nie błądzą (Seules Les Bêtes), reż. Dominik Moll, Francja 2019, 117 min.

 

20 czerwca, sobota

16:00  Ojciec (Bashtata), reż. Kristina Grozeva/Petar Valchanov, Bułgaria/Grecja 2019, 87 min.

18:00  Sekret bogini Fortuny (La dea fortuna) reż. Ferzan Özpetek, Włochy 2019, 114 min.

20:30  Zło nie istnieje (Sheytan vojud nadarad), reż. Mohammad Rasoulof, Iran/Niemcy/Czechy, 2020, 150 min.

 

21 czerwca, niedziela

14:15  O nieskończoności (Om det oändliga), reż. Roy Andersson, Szwecja/Norwegia/ Francja/Niemcy, 2019, 78 min.

16:00  W co grają ludzie, Finlandia (Seurapeli), reż. Jenni Toivoniemi, 2020, 117 min.

18:30  Powitanie słońca (Debout), reż. Stéphane Haskell, Francja 2019, 85 min.

20:30  Nadzieja (Håp), reż. Maria Sødahl, Norwegia 2019, 126 min.

 

22 czerwca, poniedziałek

18:00  Zaginiona dziewczyna (Yokogao), reż. Kōji Fukada, Japonia/Francja 2019, 111 min.

20:30  Martin Eden (Martin Eden), reż. Pietro Marcello, Włochy/Francja/ Niemcy 2019, 129 min.

 

Seanse odbywać się będą zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
Rekomendujemy:
– zakup biletów on-line (kliknij podświetlony tytuł i przejdź do zakupu biletów)
– zakrywanie ust i nosa na terenie kina (oczywiście, jeśli nie ma przeciwwskazań lekarskich)
– dezynfekcje rąk
– zachowanie dystansu w foyer oraz na sali kinowej

Operator płatności dolicza 1 zł do transakcji

Zachowując reżim sanitarny, podczas jednego seansu możemy przyjąć maksymalnie 189 osób (sala automatycznie ustawiona jest w tzw „szachownicę” aby zachować 1 fotel odstępu między Widzami. Mieszkańcy jednego gospodarstwa domowego będą mogli siedzieć obok siebie bez zachowania odstępu)

 

_________________________________

O FILMACH:

NAJGORSZE WIERSZE ŚWIATA

Nowy film węgierskiego mistrza absurdu Gábora Reisza zdobył uznanie na wielu światowych festiwalach filmowych. Odtwórcy drugoplanowych ról Lili Monori i Zsolt Kovács otrzymali nagrody za swoje kreacje podczas Węgierskiego Tygodnia Filmowego oraz gali wręczenia Nagród Węgierskich Krytyków Filmowych.

Życie 33-letniego Tamása w jednej chwili staje na głowie. Rzuca go dziewczyna, w efekcie czego zdesperowany mężczyzna postanawia zamienić Paryż na rodzinny Budapeszt. Powrót w rodzinne strony ma pomóc mu dojść do siebie i zapomnieć o nieszczęśliwej miłości. Swoistą terapią okazuje się podróż sentymentalna do czasów dzieciństwa i dorastania. Wspomnienia to nie tylko poszukiwanie różnych odcieni miłości, ale i próba zrozumienia sytuacji, w której się aktualnie znalazł. Mężczyzna szybko się przekonuje, jak wielki wpływ w kształtowaniu osobowości, tożsamości ma nasza przeszłość. Dzięki temu zaczyna uświadamiać sobie, jak skomplikowane i czasami zupełnie niezrozumiałe bywają ludzkie relacje. Obrazując różne oblicza swojego bohatera, reżyser tworzy uniwersalną opowieść o otaczającym nas świecie, w którym ludzie nie potrafią budować trwałych i głębokich relacji. Nie stroni przy tym od humoru, ironii czy absurdu idealnie utrzymując proporcje pomiędzy komedią a dramatem.

_________________________________________________

 

TYLKO ZWIERZĘTA NIE BŁĄDZĄ

Nowy film Dominika Molla to trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji kryminalna układanka. Film został doceniony na wielu festiwalach filmowych, m.in. na ubiegłorocznym MFF w Tokio gdzie Nadia Tereszkiewicz otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki.

Zagadkowe zniknięcie kobiety podczas burzy śnieżnej sprawi, że pięcioro nieznajomych zostanie uwikłanych w tajemnicę, która wykracza daleko poza senne górskie miasteczko we Francji. Każda z postaci ma coś na sumieniu i nie chce dzielić się wszystkimi swoimi sekretami. Większość z nich to idealiści, którzy marzą o ucieczce od szarej rzeczywistości, odnalezieniu miłości czy spełnienia. Łączy ich poczucie frustracji oraz nietypowa sytuacja, w jakiej się znaleźli. Poświęcone poszczególnym bohaterom rozdziały filmu obrazują nie tylko różne punkty widzenia na temat samego zaginięcia Evelyn, ale stopniowo odkrywają też zależności między nimi. Kolejne elementy tej oryginalnej układanki zaczynają do siebie pasować. Reżyser umiejętnie gubi tropy i steruje uwagą widza, zapewniając mu zarówno pełną napięcia intrygę, jak i ekranową rozrywkę.

________________________________________

 

OJCIEC

Ta pełna absurdów i sytuacyjnego tragikomizmu opowieść została obsypana nagrodami na wielu światowych festiwalach filmowych. Obraz otrzymał m.in. Kryształowy Globus w Karlowych Warach, został uznany najlepszym filmem na festiwalach w Trieście, Tiranie oraz na Golden Rose Bulgarian Film Festival. Zdobył także Nagrody Publiczności oraz za Najlepszą Reżyserię na MFF na Sachalinie.

Po pogrzebie matki Pavel najchętniej wróciłby do swoich codziennych obowiązków i ciężarnej żony. Zwłaszcza, że w towarzystwie ojca nie czuje się zbyt komfortowo. Ten ma jednak zupełnie inne plany, związane z przekonaniem, że zmarła kobieta próbuje się z nim skontaktować zza grobu. W rozwiązaniu zagadki pomóc ma wizyta u znanego lokalnego medium. Chcąc nie chcąc, Pavel wplątany zostaje w zaplanowaną przez ojca intrygę, która pozwoli przewartościować ich napięte relacje. Reżyserski duet Kristina Grozeva i Petar Valchanov przenosi na chwilę akcenty z kluczowego w ich poprzednich filmach społecznego kontekstu na dynamiczne relacje, jakie tworzą się między bohaterami. Mówią o kruchości, a może sile rodzinnych więzów, jednostkowym podejściu do żałoby, wreszcie o absurdach, jakie czekają na ojca i syna.

__________________________________________________________________

 

SEKRET BOGINI FORTUNY

Najnowszy film mistrza włoskiego kina Ferzana Özpetka („Neapol spowity tajemnicą”, „Mine Vaganti. O miłości i makaronach”) nominowany był w czterech kategoriach do najważniejszych włoskich nagród filmowych David di Donatello. Udało mu się zdobyć dwie – za piosenkę oraz dla najlepszej aktorki (Jasmine Trinca).

Annamaria, która musi udać się na obserwację do szpitala, oddaje dwójkę swoich dzieci pod opiekę wieloletnich przyjaciół gejów – Artura i Alessandra. Są razem od ponad piętnastu lat, ale w ich wspólne życie już dawno wkradła się rutyna i kłótnie, a po gorącym uczuciu pozostały ledwie wspomnienia. Kiedy wydaje się, że ich związek niechybnie zmierza ku końcowi, bohaterowie niespodziewanie dostają od losu drugą szansę. Pojawienie się pociech przyjaciółki wywraca ich dotychczasowe życie do góry nogami, a sytuacji nie ułatwia babcia dzieci – egoistyczna i wyniosła arystokratka, która również chce odegrać swoją rolę w ich życiu. Wszystko to w imponującym włoskim entourage’u, znanym z innych filmów tego reżysera.

___________________________________________________________

Zdobywca Złotego Niedźwiedzia, Nagrody Jury Ekumenicznego oraz Nagrody Gildii Filmowej na tegorocznym MFF w Berlinie, jest nową produkcją prześladowanego przez irańską władzę reżysera Mohammada Rasoulofa.

W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, poświęcony jest film „Zło nie istnieje”. Obraz ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterów każdej z nich łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłyną one nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbiją się na otaczających ich ludziach. Irański reżyser wraca w swoim najnowszym filmie do motywów, które sprowadziły na niego gniew władzy, ograniczającej nie tylko artystyczną, ale i obywatelską wolność. Rasoulof tworzy złożoną z cichych dramatów wstrząsającą opowieść, będącą zdecydowanym sprzeciwem wobec kar śmierci.

_____________________________________________

 

O NIESKOŃCZONOŚCI

Najnowszy film Roya Anderssona, jednego z najbardziej oryginalnych europejskich twórców, który zdobył Srebrnego Lwa za reżyserię na ostatnim MFF w Wenecji oraz nagrodę główną w tej samej kategorii na tegorocznym MFF w Dublinie.

Wzruszająca refleksja nad ludzkim życiem, z całym jego pięknem, okrucieństwem, blaskiem i banałem. Bunkier Hitlera, gabinet psychiatry, zniszczona wojną Kolonia, miejska ulica czy niepozorna ławka na wzgórzu. Przez serię starannie zakomponowanych krótkich epizodów, z których zbudowany jest film, przeprowadza nas łagodny głos Narratorki, inspirowanej postacią Szeherezady z „Księgi tysiąca i jednej nocy”. Tym sposobem poznajemy przechodzącego kryzys wiary księdza, parę kochanków unoszących się nad miastem w rytm nastrojowej muzyki, tańczące na ulicy młode dziewczyny czy mężczyznę drżącego o swoje oszczędności. Na pozór nie łączy ich nic, ale czy aby na pewno?

_______________________________________________________

Pokazywana na MFF w Göteborgu pełna humoru, słodko-gorzka satyra na pokolenie trzydziestolatków. Film porównywany jest przez krytyków do przebojów kinowych „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” oraz „Niewinne kłamstewka”.

Grupa dobrych przyjaciół postanawia zorganizować przyjęcie niespodziankę z okazji zbliżających się urodzin Mitzi. Pełen nostalgii weekend spędzony w idyllicznie położonym domu ma przypomnieć bohaterom czasy, kiedy byli nastolatkami. Czy coś może pójść nie tak? Z pewnością, zwłaszcza, że jubilatka nie wydaje się zachwycona pomysłem grupy. Skołowana kobieta liczyła raczej na spokojny weekend, a na to najwyraźniej się nie zanosi. Napięcie wzrasta z chwilą, gdy jej najlepsza przyjaciółka Veronika pojawia się ze swoim nowym chłopakiem Mikaelem.Znajome otoczenie i dawne rytuały sprawiają, że bohaterowie zapominają na chwilę o dorosłości. Wspólnie spędzony czas zmusi ich jednak do ponownej oceny przeszłości i teraźniejszości.

__________________________________________________

 

POWITANIE SŁOŃCA

Widzieliście kiedyś ortodoksyjnego Żyda, mordercę w celi śmierci albo Masaja praktykujących jogę? „Powitanie słońca” to intrygujący dokument o odkrywaniu jogi w różnych zakątkach świata oraz jej uniwersalnej sile.

Tuż po czterdziestce życie Stephane’a Haskella, utalentowanego fotoreportera i dokumentalisty, stanęło na głowie. Mężczyzna, u którego zdiagnozowano ciężką chorobę, został sparaliżowany. Tam, gdzie lekarze bezradnie rozkładali ręce, a tradycyjna medycyna nie dawała wielkich nadziei na powrót do zdrowia, szansa niespodziewanie pojawiła się za spraw jogi. Przełomowym momentem było dla Haskella spotkanie z Teresą Poulsen, za namową której zgłębił nie tylko tajniki, ale i filozofię, jaka kryje się za jogą. To właśnie z tych inspiracji narodziła się idea nakręcenia dokumentu, będącego połączeniem osobistej historii z szerszym spojrzeniem na fenomen jogi. By go w pełni zrozumieć, Haskell wyrusza w podróż po świecie, odwiedzając miejsca, jakie pewnie nie przyszłyby nam w tym kontekście do głowy. Od celi śmierci w słynnym amerykańskim więzieniu San Quentin po Kenię, gdzie – jak się okazuje – Masajowie praktykują jogę od wieków. Rozmawia z parą Żydów, którzy drogę do judaizmu odnaleźli… poprzez jogę. Te doświadczenia pozwalają reżyserowi spojrzeć z nieco innej perspektywy nie tylko na zachodnią kulturę, ale i własne życie.

___________________________________________

NADZIEJA

Subtelna i wzruszająca opowieść o chorobie, życiowych priorytetach i potrzebie bliskości. Film został docenionym.in. na MFF w Trondheim, na którym otrzymał nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej (Andrea BræinHovig) oraz dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Gjertrud L. Jynge).

Co może się stać z miłością, gdy pewnego dnia pełna energii i wewnętrznej siły kobieta dowiaduje się, że maprzed sobą zaledwie trzy miesiące życia? Kiedy w Wigilię Bożego Narodzenia Anja dowiaduje się, że ma nawrótchoroby i nieoperacyjnego raka mózgu, życie bohaterów rozpada się na kawałki i ulega przewartościowaniu.Troska miesza się ze skrywanymi od lat pretensjami, a trudnemu do okiełznania lękowi towarzyszy frustracja.Kolejne dni pokażą, czy Anja i Tomas odnajdą w sobie uczucie, które kiedyś ich połączyło, oraz czy będą w stanieprzejść przez ten rodzinny dramat razem. Film duńskiej reżyserki oparty jest na jej własnych przeżyciach. Touniwersalne studium dojrzałego związku jest tak poruszające w dużej mierze za sprawą znakomitych kreacjiAndrei Bræin Hovig i jednego z najbardziej rozpoznawalnych szwedzkich aktorów Stellana Skarsgårda.

_____________________________________________________

 

ZAGINIONA DZIEWCZYNA

 

Pokazywany w konkursach głównych na festiwalach filmowych w Chicago oraz Locarno thriller to trzymająca w napięciu opowieść o osaczeniu, walce o własną godność i dobre imię.

Ichiko pracuje jako pielęgniarka domowa opiekując się chorą na raka starszą kobietą. Zaprzyjaźnia się również z mieszkającą razem trzypokoleniową rodziną i aktywnie uczestniczy w życiu wnuczek swojej pacjentki – Motoko i Saki.Siostry uwielbiają towarzystwo Ichiko i doceniają jej pomoc. Rysa na ich wzorowej relacji pojawia się z chwilą, gdy w tajemniczych okolicznościach znika młodsza z dziewcząt. Policja rozpoczyna śledztwo, sprawa obiega także żądne sensacji media. Wkrótce podejrzenie pada na mężczyznę, który okazuje się krewnym Ichiko. Choć sprawa nie została jeszcze na dobre zbadana, wydaje się, że śledzący ją ludzie wydali już wyrok, a jego konsekwencje w poważny sposób mogą dotknąć bohaterkę.

________________________________________________________

MARTIN EDEN

 

Film inspirowany jest bestsellerową powieścią Jacka Londona pod tym samym tytułem. W tytułową rolę wciela się Luca Marinelli, który za tę kreację odebrał nagrodę dla najlepszego aktora podczas ubiegłorocznego festiwalu filmowego w Wenecji.

Z chwilą, gdy wywodzący się z klasy robotniczej Martin Eden, spotka na swej drodze Elenę, nie ma wątpliwości, że to miłość od pierwszego wejrzenia. Myśl o ślubie z pochodzącą z dobrze sytuowanej przemysłowej rodziny młodą kobietą powoli staje się jego obsesją. Wyglądać to może na mezalians, bo cała wiedza, jaką do tej pory w swoim życiu zdobył Martin, opiera się nie na szkolnej edukacji, a na byciu w drodze. Zamiast kończenia kolejnych klas, od wczesnych lat pływał na statkach, imając się różnych dorywczych zajęć. Chcąc zatrzeć klasową różnicę i skromne pochodzenie, marzy o zdobyciu wykształcenia oraz rozpoczęciu kariery pisarskiej. Wsparcie znajduje u boku starszego lewicowego intelektualisty, który przyczyni się także do politycznego przebudzenia bohatera.