Od stycznia na naszych ekranach możecie oglądać pełnometrażowe filmy nominowane do Oscara w różnych kategoriach. 2 marca zapraszamy Was na przegląd krótkich metraży nominowanych w kategoriach – najlepsza animacja i film aktorski

1 marca; czwartek, godz. 20:00 – NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY
2 marca; piątek. godz. 19:30 – NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM AKTORSKI

*************************************************************************

OSCAR® NOMINATED SHORTS 2018


Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie filmu. Najważniejsi przedstawiciele branży filmowej od lat 30. nie zapominają uhonorować również krótkiego metrażu, który stanowi istotną część amerykańskiej kinematografii.

Podczas 90. rocznicy rozdania nagród konkursu o jej złotą statuetkę zawalczy 15 filmów krótkometrażowych w 3 kategoriach: film animowany, aktorski i dokumentalny. Mimo że rzadziej wspominane w mediach niż filmy pełnometrażowe, krótkie produkcje prezentują równie istotne, inspirujące historie w innowacyjnej formie.

Oscar Nominated Shorts 2018 to świetna okazja, by przyjrzeć się najlepszym produkcjom krótkometrażowym na świecie, skumulowanym w wyjątkowe doświadczenie filmowe.

*************************************************************************
Program:

NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY

Dear Basketball / reż. Glen Keane / USA 2017/ 6 min.

W przeddzień wycofania się z koszykówki, legenda NBA, Kobe Bryant opisał swoją miłość do gry, która sięga jego dzieciństwa. Od swoich młodzieńczych marzeń o chwale do swojej 20-letniej kariery, Bryant opisuje, jak on i koszykówka dali sobie nawzajem wszystko, co mają.

On the eve of his retirement from basketball, NBA legend Kobe Bryant describes his love for the game, which began when he was a young child. From his youthful dreams of glory to his 20-year career, Bryant describes how he and basketball have given each other all they have.

Garden Party / reż. Victor Caire, Gabriel Grapperon / USA 2016 / 7 min.

Luksusowa willa i jej tereny stały się domem dla żądnych miłości, głodnych i podatnych na wypadki żab i ropuch. Podczas gdy rozkoszują się kawiorem i makaronikami, płazy odkrywają miejsce pobytu właściciela willi.

A luxurious villa and its grounds have become home to amorous, hungry and accident-prone frogs and toads. While they enjoy caviar and macaroons, the amphibians uncover the whereabouts of the villa’s owner.

Lou / reż. Dave Mullins / USA 2017 / 7 min.

Lou, opiekun pudełka z rzeczami znalezionymi w szkole podstawowej, próbuje nauczyć młodego łobuza, że dzielenie się z innymi dziećmi sprawi mu więcej radości niż okradanie ich.

Lou, the guardian of the lost and found box at an elementary school, tries to teach young bully J.J. that giving to the other kids will make him feel better than stealing from them.

Negative Space / reż. Max Porter, Ru Kuwahata / Francja 2017 / 5 min.

Słodko-gorzka historia relacji między ojcem a synem. Ojciec, który wiecznie jest w podróży służbowej, nawiązuje z synem więź, ucząc go jak prawidłowo spakować walizkę.

A bittersweet story of a relationship between a father and his son, Sam. Always leaving on business trips, the father connects with Sam by teaching him how to pack a suitcase efficiently.

Revolting Rhymes / reż. Jakob Schuh, Jan Lachauer / Wielka Brytania 2017 / 29 min.

Wilk z „Czerwonego Kapturka” ujawnia prawdziwą, pokręconą historię swoich przygód i innych postaci z swojego świata, m. in. Królewny Śnieżki, Kopciuszka i Jasia, wspinającego się po łodygach fasoli.

The Wolf from the fairy tale „Little Red Riding Hood” reveals the true and twisted story of his adventures and those of other characters in his world, including Snow White, Cinderella and Jack, the climber of beanstalks.

Łączny czas: 54 min.

***********************************************

NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM AKTORSKI:

DeKalb Elementary / reż. Reed Van Dyk / USA 2016 / 21 min.

Steven, niestabilny psychicznie dwudziestokilkulatek, wchodzi do szkoły podstawowej z półautomatycznym karabinem. Po tym, jak nakazuje szkolnej recepcjonistce, Cassandrze, ewakuować budynek, przetrzymuje ją jako zakładniczkę i każe zadzwonić po pogotowie.

Steven, a mentally unstable twentysomething, enters an elementary school with a semi-automatic rifle. After he orders the school receptionist, Cassandra, to have the building evacuated, he holds her hostage and instructs her to call 911.

The Eleven O’Clock / reż. Derin Seale / Australia 2016 / 13 min.

Psychiatra usilnie stara się pomóc pacjentowi cierpiącemu na urojenia. Jego wysiłki komplikuje fakt, że pacjent uważa się za lekarza. Za każdym razem, gdy próbuje do niego dotrzeć, sesja terapeutyczna wymyka się spod kontroli.

A psychiatrist earnestly tries to help his delusional patient, but his efforts are complicated by the fact that the patient believes himself to be the doctor. With each trying to out-analyze the other, their session spirals out of control.

My Nephew Emmett / reż. Kevin Wilson Jr. / USA 2017 / 20 min.

W 1955 r. dwóch białych mężczyzn wtargnęło do domu Mose Wrighta, afro-amerykańskiego kaznodziei w Mississippi, aby porwać jego 14-letniego siostrzeńca, Emmetta Tilla, który przyjechał w odwiedziny z Chicago. Emmett został oskarżony o pogwizdywanie na białą kobietę.

In 1955, two white men invade the home of Mose Wright, an African-American preacher in Mississippi, to abduct his 14-year-old nephew, Emmett Till, who is visiting from Chicago. Emmett has been accused of whistling at a white woman.

The Silent Child / reż. Chris Overton / Wielka Brytania 2017 / 20 min.

Libby, głuchoniema czterolatka, jest najmłodszym dzieckiem w rodzinie, w której wszyscy słyszą. Nie potrafiąca się porozumieć dziewczynka zaczyna szkołę. Libby zostaje przydzielony opiekun, który uczy ją języka migowego, jednak sceptyczni rodzice niechętnie angażują się w edukację córki.

Libby, a profoundly deaf four-year-old, is the youngest child in a family who are all hearing. Unable to communicate but about to start school, Libby is assigned a social worker who teaches her sign language. Libby’s skeptical parents are reluctant to be involved, however, and pose a potential block to Libby’s education.

Watu Wote/All of Us / reż. Katja Benrath / Niemcy 2017 / 22 min.

Przez prawie dziesięć lat Kenia była obiektem ataków terrorystycznych z Al-Shabaab. Między muzułmanami i chrześcijanami narasta atmosfera niepokoju i nieufności. Aż do grudnia 2015 r., kiedy pasażerowie autobusów muzułmańskich pokazali, że solidarność może zwyciężyć.

For almost a decade Kenya has been targeted by terrorist attacks of the Al-Shabaab. An atmosphere of anxiety and mistrust between Muslims and Christians is growing. Until in December 2015, muslim bus passengers showed that solidarity can prevail.

Łączny czas: 96 min.

Więcej informacji:
www.shorts.tv
www.adarte.pl / www.facebook.com/fundacjaadarte
www.shortwaves.pl / www.facebook.com/festiwalshortwaves

Bilety do nabycia w kasie kina oraz on-line